På resa, så ibland är det nödvändigt att korrigera i efterhand. Wifi, appar och telefoner fungerar inte alltid som de borde.
 
Så vi låtsas att det är tidig morgon, 06.00, på Kastrup, den 13 mars 2014.
 
Det börjar bli något av en ritual. I alla fall kan man kalla det för tradition.
Jag sitter på Kastrup. Det är tidig morgon och jag och min kära H är på väg till Lissabon. Ska bli skönt att komma iväg till sol och värme, men då har Kph ändå varit förvånansvärt varmt de senaste dagarna. Hur som helst kommer det bli lite välförtjänt semester.
 
Enligt tradition tar jag alltid en färskpressad juice på "Joe and the juice" i väntan på boarding. Känns alltid härligt att fräscha upp och återfukta innan man skall spendera timmar i en uttorkande flygplanskabin.
Just denna morgon var jag som alltid sugen på något grönt men ingen av de färdigkomponerade juicerna som erbjöds tycktes falla mig i smaken. Vänligt bad jag om att få göra några korrigeringar på menyn och självklart gick det bra. Jag fick glatt min juice med selleri, spenat, apelsin, grapefrukt och riktigt mycket hettande ingefära :)
 
 
Med detta vill jag säga, att i de allra flesta fall går det bra. Ber man vänligt och snällt och är villig att kompromissa en smula, brukar det inte vara några som helst problem att få din mat så att även du blir nöjd. Klart att överallt finns det de som är surmulna med principer. Men det är snarare undantaget som bekräftar regeln. Förvänta dig att människor i din omgivning kommer att vara dig tillmötesgående och visa hjälpsamhet, så är det oftast så du blir bemött.
Frukter och grönsaker tidigt på dagen hjälper dig att återfukta, rensa ut och att bli av med gårdagens slagg. Då underlättar man även för kroppen att tillgodo göra sig näringen från maten under resten av dagen.
 
Nu skall jag iväg på nya äventyr och snart landar vi i ett förhoppningsvis avkopplande Lissabon. Sol, god mat och massor av upplevelser <3
grönt, hälsa, joe and the juice, juice, raw food, resa, tankar om mat, äta ute,

Kommentera

Publiceras ej