Han kan om han vill min käre man. Vanligtvis är han ganska strikt när det gäller frukosten och vill för det mesta äta det han alltid äter, men med vissa undantag. Ibland lyckas jag fresta med något och vi gör små modifieringar i frukostrutinen.
 
Denna morgon vaknade jag och hade kommit på ett utomordentligt gott smoothierecept som jag hoppades skulle falla honom på läppen. När jag annonserat min nya idé visade han sig vara pigg på förslaget och jag körde igång maskineriet. Resultatet blev att han skrapade skålen och ummade i sig. Kändes som ett gott betyg.
 
 
 
Coco-choco-nana
Smoothie, 1 skål.
 
2 mogna bananer
1/2 burk ekologisk kokosmjölk
1 tsk raw cacao
1 tsk carobpulver
 
Mixa ingredienserna ovan till en slät smoothie. Toppa med smulade, torkade mullbär, russin, kokoschips och lite stösslad kakao.
 
Njut!
banan, choklad, frukostrecept, kokos, raw food, smoothie,

Kommentera

Publiceras ej