När jag vaknade i morse var min första tanke: "Idag behöver jag lite self love" Jag menar, en dag när man är extra snäll mot sig själv och verkligen gör sånt som får en att må bra. Vilket faktiskt resulterade i flera bra saker och då har klockan bara hunnit passera lunch.
 
Jag gjorde mig en herrans smaskig frulle och bestämde mig sedan för att skaffa det där träningskortet som jag i flera veckor inte lyckats bestämma mig för huruvida det ska bli eller inte bli. Med ny energi i magen stegade jag iväg till gymmet (och det är faktiskt inte mer än 5 minuters promenad) och blev glatt överraskad av en omåttligt hurtig instruktör och mådde otroligt mycket bättre än timme senare. Efter en varmdusch fick jag verkligen krama om mig och smorde in mig själv med kallpressad kokosolja från topp till tå...
Sådär ja! Det var min morgon det. Det gäller att uppskatta de små sakerna, som kanske inte verkar stora för världen, men för dig är de avgörande för hur du mår och för hur din dag och samtidigt också ditt liv ser ut. Det är värt att lyssna på sig själv och sin kropp, ta sig tid att ge tillbaka och ta hand om sig själv.
 
Senaste tiden har jag skapat det ena lyckade receptet efter det andra. Omåttligt nöjd :) Jag vill gärna dela med mig av min senaste kreation som jag bjöd mig själv på till frukost idag. Det blir knappast enklare, eller godare!
 
 
Grön sharongröt
2-3 väl mogna sharonfrukter. (kaki eller persimmon går också bra)
1 stor näve bladspenat.
lite vatten, till lagom konsisens
 
Mixa ingredienserna väl i mixer eller med hjälp av mixerstav.
När det bildat en jämn smet är det bara att hälla upp i en skål och njuta.
Själv serverade jag tillsammans med selleristjälkar.
 
Ha en fin dag och ta hand om er <3
 
 
egna recept, frukostrecept, grönt, hälsa, raw food, smoothie,

1 kommentarer

Margareta Bengtsson

16 Mar 2014 21:25

Anna!
Du är så härligt kreativ!
Kram Margareta

Svar: Tack kära Margareta! Du inspirerar mig också :)
greenvibrations.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej